fredag, april 29, 2011

Fantastiska fredag!


Idag har det varit världens mysigaste fredag! Jag började dagen i Barnakälla. Eleverna skulle orientera idag och jag var vakt vid tre kontroller mitt ute i skogen. Parkerade mig på min filt vid åtta imorse och drack kaffe och lyssnade på fågelkvitter. Vid halv tio dök de första orienterarna upp och sedan har dagen kantats av sol, kaffe, glada ungdomar, radio i lurarna, mer kaffe och fler trevliga människor! Härligt! 

När jag slutade hade mamma o pappa redan hämtat barnen på dagis o tagit med dom hem, så då parkerade jag mig hemma i trädgården, i solstolen med Mia Skäringers bok i högsta hugg!

När Stefan kom hem begav vi oss ner till Strandängen för att träna. Jag har slarvat som fasen med träningen denna vår och jag har sån jävla ångest för detta... Jag har varken haft ork eller motivation... och alla sjukor, min onda handled och krångliga idiotmage har inte gjort saken bättre direkt... Jag vet att det är dumma bortförklaringar och att om jag bara lyckas ta mig över den där förbannade trösklen så vänder det! Grrr... Att det ska va så svårt att övertala sig själv?!  Nåväl... Idag asade Stefan iväg mig och jag vet inte hur det gick till, men vi bestämde att vi skulle springa en av slingorna istället för att köra intervaller - och jag som HATAR att bara springa sådär rakt upp och ner i samma tempo!!! Men, men... Eftersom vi båda är hyfsat otränade bestämde vi oss för att springa den som är 3,7 km. Och vet ni vad...?! Jag klarade det!!! Jag sprang hela, utan att stanna och jag var inte helt död när vi gick i mål! Tjoho!!! Efteråt körde vi lite styrkeövningar o stretch innan vi åkte hem. Gött! Äntligen känns det som om motivationen är på väg tillbaks! Hoppas på att detta blir en ny fin fredagstradition <3 (Men nästa vecka springer vi 5,2 km!)

Nu har vi landat i soffan med ett glas vin efter att ha käkat gott och fredagsmyst med världens goaste ungar! Är sådär avslappnat trött, men ändå full av energi... Skumt! Har verkligen laddat batterierna idag, och nu njuter jag för fullt av att känna mig tillfreds med tillvaron för första gången på mycket mycket länge! 

Skål och sov så sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar